نووفر®

قطره خوراکی مکمل آهن نووفر® برای اطفال

هر وعده (1 ml) حاوی 8 میلی گرم آهن به صورت المنتال (عنصری)

ترکیبات:

سدیم فرداتات تری هیدرات (®Ferrazone)، شربت مالتیتول، پتاسیم سوربات (به عنوان نگهدارنده)، آب خالص دارویی و طعم دهنده طبیعی (تمشک)

فرم آهن به کار رفته در نووفر® به صورت سدیم فرداتات (Sodium FerEdetate) است که برخلاف فرم های معمول آهن که جذب بسیار کمی در سیستم گوارش دارند، قابلیت جذب دو تا سه برابری داشته و به علت داشتن طعم مناسب از بروز ناراحتی های گوارشی نیز جلوگیری می نماید.

نووفر® عاری از طعم متالیک آهن، عاری از الکل، قند، لاکتوز و گلوتن. بدون استفاده از رنگ و طعم دهنده های مصنوعی می باشد.

novofer.ir

موارد مصرف:

قطره خوراکی مکمل تغذیه ای آهن نووفر® به جهت تامین آهن مورد نیاز نوزادان 6 تا 24 ماه مفید بوده و برای تمام انواع کم خونی ها مانند کم خونی ناشی از فقر آهن و خصوصاً در کم خونی ناشی از اختلالات عدم جذب آهن مفید بوده و به بهبود علائم کم خونی و تأمین آهن مورد نیاز بدن نوزادان و نیز کودکان زیر دو سال که دریافت مداوم و بیشینه آهن برای آنها ضروری است، کمک می کند.

نحوه مصرف:

نحوه و میزان مصرف هر دارو باید توسط پزشک معالج تعیین گردد اما میزان مصرف معمول نووفر® به این صورت است:

نوزادان و کودکان شش ماه تا دو ساله روزانه یک میلی لیتر مصرف شود. با استفاده از قطره چکان موجود در بسته بندی از دقیق بودن مقدار فراورده اطمینان حاصل کنید.

قبل از دادن مکمل های آهن به نوزاد همیشه با متخصص اطفال هماهنگ کنید.

شرکت توسعه تجارت قطره حیات با استفاده از یک ترکیب جدید آهن با نام تجاری Ferrazone® که بر پایه سدیم فِراِدِتات EDTA خوراکی است، یک مکمل آهن خوراکی با نام نووفر® ارائه نموده است که می تواند به عنوان یک راه حل برای بهبود وضعیت آهن افراد کم خون استفاده شود. نووفر® به دلیل داشتن فرمول خاص به خوبی در بدن جذب می شود؛ طعم ناخوشایند فلز را که اغلب مکمل های آهن سنتی دارند، به جا نمی­ گذارد و مهم تر از همه، برای مصرف انسان ایمن است.

novofer.ir

مزایای اصلی نووفر® در غنی سازی مواد غذایی عبارتند از:

  • کاملا محلول در آب
  • بدون طعم فلزی
  • بدون تغییر رنگ دندان ها
  • بدون عوارض جانبی گوارشی
  • بی اثر بر سایر مواد غذایی
  • زیست فراهمی بالا: تا 2 تا 3 برابر بیشتر از سایر منابع آهن سنتی
  • پایداری در شرایط نگهداری بد و حتی پخت

میزان جذب آهن در فرم های مختلف توسط بدن و نیز میزان زیست فراهمی فرم های مختلف آهن نسبت به فرم سولفات آهن که فرم سنتی مکمل آهن است در نمودارهای زیر نمایش داده شده است.

Source: Walter, T., Pizzaro, F., Olivares, M. (2003). “Iron Bioavailability in Corn-Masa Tortillas Is Improved by the Addition of Disodium EDTA.” J. Nutr. 133: 3158-3161.

زیست فراهمی نسبی ترکیبات آهن

در جدول زیر میزان زیست فراهمی ترکیبات (فرم ها) مختلف آهن نسبت به سولفات آهن (فروس سولفات=1) آمده است.

Source: R. Hurrell. 1999. Mineral Fortification of Foods

 Layrisse et al. (1977), Viteri et al. (1978), el Guindi et al. (1988), MacPhail et al (1992), Hurrell et al (2000), Huo et al. (2002)